sobota, 30 lipca 2011

Identyfikacja wizualna firmy

Jednym z podstawowych elementów dbania o pozytywny wizerunek naszej firmy jest odpowiednia identyfikacja wizualna. Standaryzacja elementów wizerunkowych pozwala nam odpowiednio budować markę. Warto zainwestować w tym kierunku, ponieważ raz wyłożone na ten cel fundusze, pozwolą przez dłuższy czas cieszyć się efektami.

Co zawiera się pod pojęciem corporate identity? Po pierwsze znak i logotyp firmy. To one jako pierwsze przewijają się we wszystkich elementach promocyjnych. Bardzo ważna jest kolorystyka - zachowanie jej jako spójnej, gwarantuje nam, że nasi odbiorcy nie dostaną oczopląsu od bogactwa kolorów, podświadomie zapamiętując kilka wybranych i być może kojarząc je później z naszym przedsiębiorstwem. Jednym z podstawowych elementów jest też typografia - nie możemy krzaczyć naszym klientom tysiącami rodzajów czcionek. Jedna czcionka zapewnia nam czytelność i łatwość w odbiorze naszego przekazu.

Warto jest ujednolicić wszystkie materiały promocyjne - ulotki, roll up'y, standy, papier firmowy, koperty, ofertówki, bloczki do tekstu, stemple itp. Dobrze jest zadbać o jednolity wizerunek także w takich elementach jak identyfikatory pracowników, ich wizytówki czy też naklejki na środki transportu.

Do woreczka identyfikacji wizualnej możemy wrzucić jeszcze wiele elementów. Warto jednak na sam początek uświadomić sobie, że taki element działań komunikacyjnych też wpływa na postrzeganie naszej marki. Bo w sumie tylko świadome i konsekwentne korzystanie z poszczególnych elementów, przykładowo pozwala nam po czcionce od razu skojarzyć markę Disneya czy też Coca-Coli.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz