środa, 17 sierpnia 2011

Case Study z zagranicy: od 800 fanów słonych przekąsek do 62 tysięcy w rok

Stwierdziłam, że czas najwyższy zabrać się za case’y. Na pierwszy rzut, case z zagranicy dotyczący działań w social media. 

Przypadek dotyczy firmy Pretzel, która posiada sześcioletnią markę „SnackFactory”. W czerwcu 2010 Fan Page miał około 800 fanów. W tymże okresie na stanowisko dyrektora marketingu internetowego zatrudniono Jasona Harty’ego. W ciągu kilku miesięcy liczba „lubiących Snack Factory” wzrosła do 1 800 osób. To skłoniło marketingowca do poeksperymentowania z działaniami w social media. 

Marka wprowadziła w styczniu 2011 na Facebooku „1$ off coupon” – kupon, który można było samemu wydrukować i mieć zniżkę w wysokości jednego dolara na produkty Snack Factory. W ciągu 2 tygodni zaobserwowano wzrost liczby fanów z 6 800 do 13 700. Harty postanowił iść dalej – w połowie marca zamieniono ofertę na kupon „kup jeden produkt, dostań drugi za darmo”, ważny w ciągu dwóch tygodni. Co zrobiono jednak inaczej – nigdzie nie poinformowali o zmianie oferty, nie reklamowali i nie promowali nowej promocji. Postanowili zobaczyć, czy promocja rozniesie się samoistnie w drodze marketingu wirusowego.

Rezultaty? W ciągu 36 godzin Pretzel podwoił liczbę fanów z 14 do 29 tysięcy. Łącznie, w ciągu lekko ponad roku, marka na początku sierpnia 2011 miała 62 437 lubiących Fan Page. Dodatkowo, sprzedaż wzrosła o 93% w okresie ostatnich 52 tygodni od 10 lipca 2011 roku (w porównaniu z analogicznym okresem z zeszłego roku). Mało tego – w okresie ostatnich 12 tygodni (od 10 lipca) sprzedaż wzrosła o 131%!

Oferta wymiernych korzyści, w postaci kuponów, pomogła zwiększyć liczbę fanów, co przeniosło się na wzrost sprzedaży i dalej, wzrost wartości samej marki. Autorzy tych działań wierzą, że przyciągnięci na Fan Page’a nowi Facebookowicze, pozostaną z marką i zainteresuje ich żywa i atrakcyjna forma prowadzenia strony. 

Wiadomo też, że Pretzel nie zatrzyma się na tym sukcesie. Zamierza przez social media promować wprowadzenie dwóch nowych smaków we wrześniu. Dodatkowo działalność chcą zintensyfikować na Twitterze. Na pewno o tych działaniach jeszcze usłyszymy. 

Źródło: http://www.emarketer.com/Article.aspx?R=1008543

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz