niedziela, 26 czerwca 2011

Stwórzcie reklamę produktu

W ramach ćwiczeń z przedmiotu "Retoryka i erystyka" jako formę zaliczenia mieliśmy przygotować reklamę wybranego przez nas produktu. Wraz z kolegą z grupy - Karolem Kleniewskim, stwierdziliśmy, że pójdziemy na przekór i spróbujemy zareklamować pasztet wymyślonej przez nas marki "Paschete". W trakcie całego semestru zajęć pojawiały się także dodatkowe zadania związane z wybranym przez nas produktem, takie jak opis ze spójną metaforyką czy też plakaty promocyjne łamiące zasady retoryki. Poniżej, reklama finalna, zrealizowana przez naszą dwójkę. Z bardzo dużym przymrużeniem oka! ;) Reklama i plakaty - konceptualnie  przygotowane przez nasz duet, montaż i realizacja po mojej stronie.








Nasza idea
Ideą naszej firmy jest sprawienie, że niedoceniany smakołyk, jakim jest pasztet, będzie królował na stołach w całym kraju. Chcielibyśmy aby ten przysmak stał się podstawą każdego śniadania oraz, żeby ludzie zaczęli traktować pasztet jako przekąskę idealną do podania na różnego rodzaju spotkaniach – przyjacielskich, rodzinnych, biznesowych czy mających bardziej intymny charakter.

Dlaczego reklamujemy pasztet?
Uważamy, że pasztet jest pomijany w diecie młodych ludzi. W świecie, który jest opanowany przez tureckie kebaby, sushi i amerykańskie dania typu fast food pasztet znalazł się na szarym końcu listy zakupów. Wiele określeń pejoratywnych ma swoje źródło w tej zacnej strawie co także wpływa niekorzystnie na wizerunek pasztetu. Chcielibyśmy aby pasztet kojarzył się z czymś miłym i przyjemnym.

Do kogo przemawia nasza reklama?
Nasza reklama jest skierowana do osób młodych, osób, które mają wpływ na kreowanie młodzieżowej mody i trendów. Są to osoby w wieku studenckim oraz absolwenci wyższych szkół, którzy rozpoczęli już życie zawodowe. Reklamę kierujemy także do osób, które zwracają uwagę na to co jedzą i mają wysublimowane gusta kulinarne.

Jakie są korzyści produktu?
Pasztet jest smaczny i zdrowy. Może występować w wielu odmianach, formach i rodzajach. Można go jeść w różnej postaci dlatego jest w stanie zadowolić każdego kulinarnego indywidualistę i osobę o szczególnych wymaganiach związanych z potrawami. Jedząc pasztet powinniśmy być świadomi, że spożywamy danie o bardzo długiej historii, która swój początek miała w starożytnym Rzymie. W średniowieczu to Francja była stolicą pasztetu. Jak widzimy pasztet może też uczyć historii…


Co myśli o produkcie odbiorca?
Uważamy, że odbiorcy postrzegają pasztet jako danie proste, przaśne i niezbyt wykwintne.

Jaką pojedynczą korzyść obiecujemy?
Obiecujemy niezapomniane doznania zmysłowe, głównie smakowe i zapachowe.

Dlaczego odbiorca powinien w nią wierzyć?
Pasztet jest znany od wielu tysiącleci. Wielcy wodzowie, silni wojownicy, artyści i poeci spożywali pasztet bo niósł ze sobą wiele korzyści. Przez wieki pasztet bronił się sam. Dziś chcemy mu trochę pomóc.

Gdyby nasz produkt był człowiekiem, jak byśmy go określili?
To proste – dobry przyjaciel.

Czego unikać, na co zwracać uwagę?
Pasztet może nie wyglądać zbyt estetycznie. Należy zatem unikać pokazywania pasztetu w jego okazałości, należy go podawać w specjalnym naczyniu lub odpowiednio przystrojony aby wyglądał apetycznie. Należy zwracać uwagę na jego walory smakowe i siłę wiele form, w jakich można go spotkać i przygotować.



(Przykład złamania zasady stosowności)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz