sobota, 23 lipca 2011

Social media po rosyjsku

Nasi wschodni sąsiedzi także zorientowali się, że media społecznościowe są potężnym medium dla promocji firmy i budowania wizerunku marki. Runet, bo takim określeniem nazywa się rosyjskojęzyczną część Internetu, stanowi bardzo dużą część ogólnych zasobów internetowych. Jest to całkiem pokaźne zbiorowisko odbiorców. Wszak sama Rosja jest ogromnym państwem, a dodatkowo mieszkańcy wielu krajów postradzieckich posługują się swobodnie językiem rosyjskim i korzystają z dobroci Runetu.

Inna sprawa, że w Runecie pojęcie własności intelektualnej praktycznie nie istnieje. Większość nielegalnych filmów dostępnych w całym Internecie wypływa z kraju Matrioszki i Wódki. Tylko  później dźwięk jest doklejany, bo w sumie kto by oglądał z rosyjskim dubbingiem. ;) No na początek o rosyjskim  Internecie starczy. Może jeszcze dodatkowo takie ciekawostki – Rosja jest jednym z nielicznych miejsc, gdzie Google nie przejęło kompletnie wyszukiwania. Rosjanie nie przemogli się do googlania i pozostają wciąż wierni swoim przeglądarkom. Jednym z bardziej popularnych serwisów społecznościowych (facebook nie jest tam popularny, jedynie w wielkich miastach, wśród prozachodniej młodzieży) jest odpowiednik Facebooka – vkontakte.ru („w kontakcie”). Sama mam tam konto i bardzo chętnie korzystam :-)

Na koniec dzisiejszej blotki wrzucam rosyjski filmik promujący budowanie marki w social media. Я не знаю, как вы, но для меня это нравится!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz